Az egyes csapatok önálló vállalatként versenyhelyzetben állnak egymással. Céljuk a minél eredményesebb működés, ill. a kitűzött célok elérése a megtervezett stratégiáik és intézkedéseik segítségével.

Szituációs gyakorlatok és interaktív elméleti blokkok segítségével gazdasági események szimulációján keresztül megértik a résztvevők a vállalatgazdasági összefüggéseket, azt, hogy hogyan is kell nyereségesen működtetni egy vállalatot. A résztvevők feladata, hogy fantáziacégük eredményességét fokozzák és céljaikat elérjék. Ennek érdekében alakítják ki egy adott gazdasági év célrendszerét, önállóan készítenek stratégiákat és hozzák meg a döntéseket az intézkedéseikre és a vállalati erőforrások felhasználására. Az esedékes döntések előkészítésénél csoportmunkában terveznek és specifikus feladatokat oldanak meg – többek között kidolgozzák és prezentálják a cég marketing- és értékesítési tervét, munkatársakat alkalmaznak, fedezetszámítást végeznek és elemzik az év végi eredményüket.

A résztvevők a vállalati folyamatokat és döntéseket leképező “játékmező” alkalmazásával értik meg könnyen a vállalat komplex működését, az egyes vállalati területek működését és egymásra gyakorolt hatásait.

A szimuláció moderátora

A Heureka szimuláció moderátora vállalatgazdasági szakértőként lép fel, akinek minimum 10 év vállalati szakmai felsővezetői tapasztalata van. Feladata, hogy a vállalat eredményes működésére tett javaslatokat a résztvevőkkel megvitassa, az egyes csapatok döntéseit és ezek kihatásait, veszélyeit a vállalat eredményére elemezze majd visszajelzéseket adjon nekik a további lépésekhez. Emellett megteremti az összhangot a szimuláció játékos gyakorlati része és az oktatási egységek elméleti tartalma között. Ezáltal a Heureka vállalatszimulációban könnyen érthetően, szórakoztató formában integrálódnak a szakmai, metodikai és szociális tanulási folyamatok.

A képzés elméleti és szituativ blokkjainak tartalmi egységei minden egyes képzés előtt a megrendelő céljainak megfelelően kerülnek kialakításra.